woensdag 3 december 2008

Zwaaaaaaaaaaaare Loesje!

"Wie is Loesje,
Wie is toch dat snoesje
Loesje is het snoesje
Van de drummer van de band!"

Ja, we zingen alweer een nieuw liedje, er schijnen nogal wat liedjes te bestaan over "Loes, Loesje & Louise". Dit is toch ook wel weer een leuke, en hij klinkt zo gezellig! (klik)

Dat leuke Loesje is vandaag weer naar het consultatiebureau geweest, of zoals papa zegt 'consterantiebureau' (en het leuke daarvan is dat hij steeds niet op de echte naam kan komen, ook niet als hij daar bij de weeg-en-meet-mevrouw staat). En ze gaat goed, als er precies-goed-kindjes bestaan, dan is dit meisje er zo een, want ze groeit precies over de middellijn van de graffiek, zowel in lengte, als in gewicht, als in hoofdomtrek. Vandaag woog de kleine (grote, zware) meid maar liefst 7180gram en ze is ongeveer 66cm. Inmiddels in gewicht een RUIME verdubbeling van toen ze geboren werd met 3440gram, dat is mooi, want ze is inmiddels ook een half jaar en dan schijnt dat ongeveer wel de bedoeling te zijn.
Verder aan alle kanten goedgekeurd en verbaasd gereageerd op het feit dat Louise al zo goed (helemaal zelf) kan zitten. We moesten er wel mee oppassen, want ze zat scheef. Ja, allicht als de arts net een van haar benen recht naar voren heeft gelegd en de ander krom heeft laten liggen, dan zit ik ook scheef! Maar natuurlijk passen we wel op en laten we haar niet hele dagen zitten, het grootste deel van de dag ligt ze toch echt nog lekker op haar rug of buik in bed of in de box.

Overigens zocht ik vanmiddag mijn eigen "groeiboek" erbij, helaas heeft Erik er geen, of die staat nog bij zijn ouders, maar dit was in elk geval al erg leuk vergelijkingsmateriaal. Ik had bijvoorbeeld met 4 1/2e maand al 2 tandjes aan de onderkant! Louise, inmiddels ruim 6 maanden, heeft nog helemaal niets! Het moment dat de tandjes doorkomen schijnt erfelijk te zijn, dus wellicht was Erik een laatbloeier?

Ook leuk is even de gewichten naast elkaar te zetten, ik was overduidelijk maar een dunnetje, naast dit Hollands-welvaren!

geboorte
Hilde: 2900gram
Louise: 3440gram

1 maand
Hilde: 3430gram
Louise: 4160gram

2 maanden
Hilde: 3550gram (met de aantekening: je bent dus afgevallen (ten opzichte van de week ervoor) maar dat was op de andere weegschaal, je groeit nu in ieder geval niet hard)
Louise: 4910gram

3 maanden
Hilde: 4400gram (met de aantekening: eindelijk 8 pond, je groeit langzaam en de arts adviseert om toch 2x flesvoeding erbij te doen)
Louise: 5550gram (nog altijd op volledig borstvoeding)

4 maanden
Hilde: 5340gram (ik ging zo te zien beter op 2x flesvoeding)
Louise: 6030gram

5 maanden
Hilde: 5720gram (met de aantekening: dan groei je hard en dan weer langzaam, in 5 weken 280gram aangekomen, wat groeien betreft ben je een raar kind)
Louise: 6750gram

6 maanden
Hilde: 6330gram
Louise: 7180gram

Is zo'n schema grappig of niet? Overigens is ook wel leuk om erbij te vertellen dat ik 9 maanden was voor ik net zoveel woog als Louise nu. Haha! Maar ja, ik had tandjes en ik kon al alle kanten op rollen, 2 dingen die je van Louise nog niet echt kunt zeggen.

Nu zou het leuk zijn als we Erik er ook naast konden leggen, misschien toch schone-moeders maar es opbellen.

Voor nu even klaar met de update wil ik graag melden aan kinderloze-stellen-met-een-kinderwens: laat je niet in de luren leggen, want ze vertellen er van te voren niet bij dat je 20% volledig aan het genieten bent en de 80% daarnaast je zorgen aan het maken bent over wat een vervelende verkoudheid, ach gos hoor dat nare hoestje nou, waar zou ze nou opeens die koorts vandaan hebben, heeft ze het wel warm genoeg, hoe komt ze aan die rode luieruitslag.

En aanverwante kleine zorgen die je 80% lichtelijk overschaduwen.

*uche uche* (over de babyfoon)

Welterusten lezers!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jij bent nog steeds een dunnetje!
Ik heb Edwin zijn groeiboekje ook nog. Maar wat vetreft die 80%: Die had ik er heel graag voor over hoor, hoewel volgens mij bij mij de verhouding iets anders lag, maar dat maakt niet uit!

Anoniem zei

Hilde, ik vind het prachtig dat je de lijntjes naast elkaar legt, en wat zou het leuk zijn als je het van Erik er ook naast kon leggen, misschien vinden ze nog wat.
Waar borstvoeding al niet goed voor is.